Realiseer micro-services
U wilt uw klanten optimaal blijven bedienen. Klantbehoeften veranderen constant waardoor er continu spanning ontstaat tussen de dienstverlening die u nu kunt bieden en die u straks moet bieden. U bent op zoek naar een digitaal fundament die flexibel met de wensen van uw klanten mee beweegt. U ziet kansen in het gebruik van microservices en weet dat het de samenwerking tussen uw business & IT-teams verandert. Er zijn veel bewegende onderdelen die samenwerking vergen. U wilt enerzijds service interacties, data-uitwisseling, data-structuren, technologie componenten, en anderzijds klantbehoeften, business capabilities, IT-services, teaminteracties continu op elkaar afstemmen.
Hier staat u nu
- Beperkte coördinatie
- Reactieve beveiliging
- Vendor lockin
Hier wilt u naar toe
- Verbinding strategie & uitvoering
- Begrijpelijke taal
- Portabiliteit
“Hoe je ook bent gestart met het gebruik van microservices, uiteindelijk bepaalt de mate van samenwerking tussen business & IT-teams het succes”
Waarom
U wilt het gebruik van microservices binnen uw organisatie aan uw strategie verbinden. Een balans tussen planmatige intenties en het autonome vermogen van business & IT-teams. Business, technologisch en organisatorisch perspectief op decentraal niveau verbinden. Business & IT-teams de vrijheid geven om microservices te kunnen bouwen en te implementeren die aansluiten op uw business capabilities en ambities.
Uw microservices strategie
DevOps, agile, data en governance verbinden
Uw referentie architectuur
Service design & integratie
Uw business & IT-teams
Klein, multidisciplinair, focus op functionaliteiten
Uw monitoring & verbetering
Service monitoring & management
Resultaat
Een stuurmechanisme waarbij governance op decentraal niveau is ingericht. Kleine business & IT-teams werken continu samen om microservices te realiseren. Microservices waarvan de grenzen helder gedefinieerd zijn en de functionaliteit centraal staat. Functionaliteit die continu gelinkt is aan uw business capabilities en de behoefte van uw klanten. Een verbinding tussen strategie en uitvoering. Door iteratief en in kleine business & IT-teams te werken bouwt u een digitaal fundament die meebeweegt met de dienstverlening van nu en de dienstverlening van morgen.
Voordelen van I-Knowledge
Meebewegen met klantbehoeften
Autonomie business & IT-teams
Gelinkt aan ambities